УСЛОВИ УСПЕШНОГ УЧЕЊА

Уобичајен

УСЛОВИ УСПЕШНОГ УЧЕЊА

Услове делимо у две групе у зависности од тога ко је за њих одговоран:

  I       Породични услови

II      Школски услови

III    Услови које обезбеђује ученик

  • Циљ и намера да се нешто научи
  • Жеља да се нешто научи за дужи рок
  • Интересовање
  • Унутрашња мотивација да се у школи успе
  • Навика да се учи сваки дан у одређено време
  • Свесност потребе придржавања плана дневних активности и распореда учења
  • Свакодневно понављање градива и активно преслишавање
  • Степен аспирације (претпостављеног успеха)
  • Самокритички став према сопственом учењу и резултатима који се постижу

 

IV      Психолошки услови успешног учења – њих треба да обезбеђују сви

чиниоци васпитно-образовног рада: породица, школа, ученици, друштвена средина,  средства масовних комуникација…

  • Циљ или намера да се нешто научи
  • Рок или жеља са се нешто научи на дужи рок
  • Интересовање као мотив за учење
  • Пријатност или непријатност градива као фактор учења
  • Знање резултата као подстицај
  • Похвала и покуда
  • Сарадња и такмичење
  • Успех и неуспех у учењу
  • Степен аспирације

 

 V         Дидактичко – методолошки аспекти услова успешног учења

  • Саставити план учења током дана
  • Свакодневно се придржавати палана учења
  • Разумети оно што се чита
  • Умети правилно, течно и брзо читати у себи
  • Учити сваки дан у предви|ено време за учење
  • Пре учења припремити сав прибор и књиге за учење
  • Поставити циљ да се градиво научи
  • За време учења треба да влада мир
  • Учити седећи за радним столом
  • Сваког дана учити оно што је истог дана обрађено у школи
  • Сваког дана понављати градиво различитих наставних предмета
  • Активно се преслишавати (правитит тезе, графички представљати текст, постављати питања и трагати за одговорима)
  • При учењу трагати за оним што је главно у садржајима и одвојити га од споредног
  • Трагати и користити и друге изворе знања, а не само уџбеник или белешке са наставе
  • На радном столу обавезан је речник или нека енциколопедија које треба свакодневно користити
  • Процењивати оне начине учења са којима је ученик упознат у школи од стране наставника, одељењског старешине, педагога или психолога
  • Не учити једне за друге сличне наставне садржаје
  • Имати самокритички став према сопственом учењу
  • Оптерећеност ученика мора бити према његовим стварним могућностима и способностима
  • Успешно учење подразумева способност и навику да се користе и тумаче ликовно-графички радови у уџбеницима и другим изворима знања
  • Овладати способностима писања теза, прегледа, графичког представљања текста и слично
  • Сваки задатак у уџбенику и приручнику треба урадити и на свако питање одговорити

 

 РАСПОРЕД ДНЕВНИХ АКТИВНОСТИ УЧЕНИКА

 

 МОДЕЛ:

  • У распореду дневних активности планирати време поребно за спавање, што зависи од узраста ученика
  • Планирати време за школске часове, кућне послове
  • Планирати време за учење (најефикасније је пре подне од 8.00 – 11.00, а по подне 16.00 – 18.00)
  • Планирати време за одмор и разоноду
  • Активности у распореду се крећу од момента устајања од одласка на спавање (6.30 – 21.00 (22.00)
  • Планирати време за јутарњу гимнастику, време потребно за одржавање личне хигијене (спремање свог кревета, туширање, прање зуба…)

 

 

Неке важне напомене:

         Садржај сродних наставних предмета не треба учити једно за другим

         Прво учити оно што је ново, а после тога се понављају и вежбају већ учени садржаји

         Прво учити градиво које је теже, а потом и оно што је за ученике лакше

         Прво учити теоријске задатке, а потом и оне у којима се траже неке практичне активност

 

 

 

 

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s